آغاز آماده‌سازی اراضی یک‌‌‌‌‌‌‌ونیم میلیون مسکن

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد

آغاز آماده‌سازی اراضی یک‌‌‌‌‌‌‌ونیم میلیون مسکن

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اراضی تامین شده در محدوده شهری و شهرهای جدید با ظرفیت ساخت یک میلیون و ۸۵۰ هزار واحد مسکونی، گفت: تاکنون ۱۵۰۰ پروژه آماده‌سازی با ظرفیت ساخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در کشور، در اراضی سازمان ملی زمین و مسکن آغاز شده است.
ارسلان مالکی با اشاره به اینکه تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن یکی از اقدامات شاخص وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم بوده و یک رکورد بی‌سابقه در تامین زمین است، اظهار کرد: مساحت کل اراضی تامین شده در محدوده شهری و شهرهای جدید برای طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۴۱ هزار هکتار با ظرفیت ساخت یک میلیون و ۸۵۰ هزار واحد مسکونی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بحث تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن امسال به اتمام می‌رسد، افزود: امسال علاوه بر تامین زمین با حداکثر ظرفیت، وظیفه آماده‌سازی و طراحی زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن را نیز با حداکثر توان به پیش می‌بریم.
مالکی بیان کرد: تاکنون ۱ هزار و ۵۰۰ پروژه آماده‌سازی به مساحت بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین با ظرفیت ساخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در کشور در اراضی سازمان ملی زمین و مسکن آغاز شده که امیدواریم مراحل عملیاتی و اجرایی این پروژه‌ها هرچه سریع‌تر به انجام برسد.
 امکان‌سنجی و مکان‌یابی ۵۷ شهرک مسکونی 
وی شهرک‌سازی در حریم شهرها را یکی دیگر از ابتکارات مهم دولت سیزدهم برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های اجرا طرح‌ نهضت ملی مسکن اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون امکان‌سنجی و مکان‌یابی ۵۷ شهرک مسکونی به مساحت بیش از ۲۰ هزار هکتار و با ظرفیت ساخت ۴۰۰ هزار واحد در کشور انجام شده است.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه یزد و قم استان‌های پیشرو در ساخت شهرک‌های دولتی هستند، گفت: ظرفیت ساخت شهرک‌ها در بیشتر استان‌های کشور وجود دارد و لازم است ادارات کل راه و شهرسازی مراحل تصویب اراضی مستعد شهرک‌سازی را تسریع کنند تا متقاضیان مسکن در کشور بتوانند از این ظرفیت هم بهره‌مند شوند.
مالکی اضافه کرد: طرح نهضت ملی مسکن همانطور که از نام آن پیداست، یک طرح جهادی است که باید با همت مضاعف و روحیه جهادی به انجام برسد.