شهرداری تهران ساختمان‌های ناایمن بنیاد مستضعفان را اعلام کند

شهرداری تهران ساختمان‌های ناایمن بنیاد مستضعفان را اعلام کند

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه هرگز اجازه تکرار فاجعه‌ای، چون پلاسکو را نخواهیم داد از شهرداری خواست تا به عنوان مسئول و مرجع تشخیص، ساختمان‌های نا ایمن در تملک بنیاد مستضعفان را معرفی کند. 
حسین دهقان، رئیس بنیاد مستضعفان در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرگزاری میزان درباره ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمنی که در تملک بنیاد است، بیان کرد: مرجعیت و کارشناسی این امر با شهرداری است، به شهرداری گفته‌ایم که ساختمان‌های ناایمن را اعلام کنند. البته برخی از این ساختمان‌ها همچون ساختمان آلومینیوم اساسا امکان ایمن‌سازی ندارند و عمر برخی از آن‌ها به بیش از ۵۰ سال می‌رسد.
دهقانی بیان کرد: با شهردار تهران در این مورد صحبت‌هایی داشته‌ایم و تأکید کردیم که ساختمان‌های ناایمن بنیاد را اعلام کنند تا اقدام به ایمن‌سازی آن‌ها کنیم. تا مرجع کارشناسی ایمنی ساختمان‌ها اعلام نکند نمی‌توانیم کسب و کار مردم را تعطیل کنیم. در همین خصوص نیز قصد دارم نامه‌ای به ریاست دستگاه قضا نوشته و گزارشات لازم را بیان کنم.
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی درباره فرآیند ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن بنیاد گفت: شهرداری تهران هر کدام از ساختمان‌های ناایمن بنیاد را اعلام کند ما نیز اقدام به ایمن‌سازی می‌کنیم.