روزاروز

روزاروز

روز بخیر، اینجا خانمان است و ما مهم‌ترین اخبار 29 اردیبهشت ماه 1403 را برای شما به صورت جمع ‌و جور خلاصه کرده‌ایم تا بدانید در مملکت و دنیا چه خبر بوده است؛

   دفتر حسن روحانی خواستار شد: دستگاه قضائی تمام ابعاد پرونده فرش‌های سعدآباد را منتشر کند.

   آیت‌اله جعفر سبحانی، مرجع تقلید شیعیان در بیانیه‌ای مخالفت خود را بامصوبه جدید مجلس شورای اسلامی مبنی بر تعطیلی روز شنبه اعلام کرد.

   مدیر شبکه بهداشت شهرستان تالش گیلان گفت: یک جوان 29 ساله به همراه دوستانش از اردبیل به تالش سفر کرده بود که حین بارش‌های شدید با برخورد صاعقه در دم جان باخت.

   رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار در نامه‌ای به رؤسای کانون وکلای سراسر کشور اعلام کرد: ثبت درخواست هرنوع صدور، تمدید یا انتقال پروانه وکالت، خارج از درگاه ملی مجوزها متوقف و سامانه تخصصی صدور پروانه وکالت آن کانون به درگاه ملی مجوزها متصل شود.

   نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در بیانیه‌ای به مناسبت کشف جسد سه نفر از اسرای حماس در غزه، وعده داد که «گروگان‌ها» اعم از آنها که زنده یا مرده‌اند را به خانه بازخواهد گرداند.

   سخنگوی ستاد مقابله با قاچاق کالا گفت: ۷۰۰ تارنما به‌ دلیل فروش کالای قاچاق فیلتر شدند.

   محققان چینی مغز منجمدشده انسان را دوباره زنده کردند. محققان یکی از دانشگاه‌های شانگهای چین، به دستاوردی رسیدند که می‌تواند بافت مغز را در هنگام انجماد حفظ کند.

   مدیرعامل شرکت توانیر از آغاز تجارت برق بین ایران و ترکیه خبر داد و اعلام کرد: تجارت برق بین دو کشور با ۱۰۰ مگاوات آغاز شده و در کوتاه‌ترین زمان به حدود ۵۰۰ مگاوات می‌رسد.

   سازمان ملل اعلام کرد: بیش از ۱.۴ میلیون نفر از سودان فرار کرده‌اند؛ قحطی در حال نزدیک شدن است.

   نخستین قرارداد لیونل مسی که روی دستمال کاغذی امضا شده بود، با رقم ۹۶۴.۴۵۰ دلار به فروش رفت. این حراجی به درخواست وکیل سابق مسی برگزار شده بود.

   وزارت دادگستری آمریکا مدعی شد که دولت کره‌ شمالی با نفوذ به بیش از ۳۰۰ شرکت آمریکایی، حداقل ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار از منابع مالی آنها را از آن خود کردند.

   اشکان دژاگه با انتشار یک پست اینستاگرامی، خداحافظی خود را از فوتبال اعلام کرد.

   بانکی‌پور، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: لایحه حجاب گنجینه‌ای از جواهرات است. اگر ضربه‌هایی که در دو سال اخیر در زمینه حجاب خوردیم، مقدمه‌ای بود که این لایحه تصویب شود، بازی را بردیم.