موافقت با کمتر از 30درصد تقاضای نوسازی ماشین آلات معدنی

موافقت با کمتر از 30درصد تقاضای نوسازی ماشین آلات معدنی

مدیر صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی گفت: از ۶۰۰ تقاضا برای نوسازی ماشین‌‌‌‌‌آلات معدنی، فقط پرونده ۱۷۰ دستگاه برای دریافت تسهیلات بررسی و تایید شده است.
فرید دهقانی با حضور در برنامه میز اقتصاد شبکه خبر رسانه ملی افزود: از دی ماه پارسال برای ایجاد تقاضای ۶۰۰ دستگاه از هپکو شروع به بستن تفاهم نامه کردیم و قرار بر این بود که هزار میلیارد تومان از محل حقوق دولتی به صندوق بیمه سرمایه‌‌‌‌‌گذاری فعالیت‌های معدنی اختصاص پیدا کند که آن را با انعقاد قراردادی با بانک صنعت و معدن به میزان ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خلق اعتبار کنیم.
وی گفت: با فراخوانی که در سه نوبت ارائه شد، از ۶۰۰ دستگاه، ۱۷۰ دستگاه از طریق متقاضیان معدنی درخواست موثر شده که بعد از بازرسی کارشناسی توانستیم ۵۰۰ میلیارد را جذب کنیم و تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان از این منابع، پرداخت شده و قرار شد از مرداد ۱۰۰ میلیارد تومان در ماه به هپکو تزریق شود تا حمایت موثری از بخش داخلی داشته باشیم.
دهقانی افزود: برای ۶۰۰ دستگاه ثبت‌‌‌‌‌نام شد، که حدود ۲۴۰ دستگاه را توانستیم پالایش کنیم و از این ۲۴۰ دستگاه، مدارک ۱۷۰ دستگاه تایید شده است.
وی درباره نحوه حمایت نیز گفت: ۷۰ درصد قیمت ماشین به صورت تسهیلات از طرف بانک عامل پرداخت خواهد شد که ۳۰ درصد آورده متقاضی خواهد بود و ما ۶ درصد یارانه سود و تسهیلات درنظر گرفتیم و ۱۷ درصد سود تهسلات پرداخت می‌شود.