روزاروز

روزاروز

روز بخیر، اینجا خانمان است و ما مهم‌ترین اخبار 12 آذر ماه ١۴٠٢ را برای شما به صورت جمع ‌و جور خلاصه کرده‌ایم تا بدانید در مملکت و دنیا چه خبر بوده است؛

 یک نفر از مسئولان فعلی و چهار نفر از مسئولان وقت دستگاه‌های مختلف به‌ دلیل ترک فعل درخصوص قانون هوای پاک محکوم شدند. «معاون برق و انرژی وزارت نیرو»، «مدیرعامل وقت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران» و «معاون وقت محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست»، هر کدام به ۳ سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شدند.

 دو تیم پرسپولیس و الدحیل در حالی ساعت ۱۹:۳۰ سه شنبه هفته جاری به مصاف یکدیگر خواهند رفت که ناظر بازی وارد تهران شده و با استعلام اولیه از سایت‌های معتبر جهانی درخصوص پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌بینی آب و هوای شهر تهران نظر اولیه خود مبنی بر برگزاری قطعی بازی را اعلام کرده است.

 ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا ادعا کرد که اگر در انتخابات ۲۰۲۰ تصمیم‌گیری به دست شخص عیسی مسیح (ع) و خداوند متعال بود؛ او را پیروز انتخابات اعلام می‌کردند!

 هوای تهران با شاخص ۱۵۱ در وضعیت قرمز و ناسالم برای همه افراد جامعه قرار گرفت.

 انحراف اتوبوس در محور بزمان بم 13 مصدوم برجای گذاشت. در کیلومتر ۸۰ محور بزمان بم، این دستگاه اتوبوس از جاده منحرف شد.

 فرشاد مومنی، اقتصاددان گفت: شما متوجه نیستید این مردم 70 درصدشان یا زیر خط فقر هستند و یا در آستانه فقیر شدن کامل؟! راجع به کدام مردم صحبت می‌کنید؟ نمی‌توان دلال‌‌‌‌‌‌‌‌‌سالاری و رباخوار سالاری ایجاد کرد و فکر کرد که این همراستایی‌ها ایجاد می‌شود. به جای این همراستایی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، آن واگرایی‌ها به کشور تحمیل خواهد شد!

 دبیر اتحادیه پوشاک گفت: در حال حاضر حجم مصرف پوشاک در کشور ۹ میلیارد دلار است که ۵.۵ میلیارد دلار آن سهم تولید و مابقی سهم قاچاق است که در حدود ۳.۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

 نام‌نویسی در آزمون آیلتس برخط (CD) از سه‌شنبه پیش‌رو (۱۴ آذر ۱۴۰۲/ ۵ دسامبر ۲۰۲۳)، از طریق درگاه اطلاع‏‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد شد.

 فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: ۱۶ هزار تبعه افغانستانی غیرمجاز طی پنج روز گذشته از طریق مرز تایباد این استان طرد و به کشورشان بازگشت داده شدند.

 تولید کولر آبی پرمصرف از اول دی متوقف شد. با هماهنگی وزارتخانه‌های نیرو، صمت و سازمان ملی استاندارد مقرر شد از توقف ۱۴۰۲ صرفا کولرهای آبی تولید شوند که دارای رده انرژی A و بالاتر باشند.