روزاروز

روزاروز

روز بخیر، اینجا خانمان است و ما مهم‌ترین اخبار 12 آذر ماه ١۴٠٢ را برای شما به صورت جمع ‌و جور خلاصه کرده‌ایم تا بدانید در مملکت و دنیا چه خبر بوده است؛

 انگلیس مدعی حمله پهپادی یمن در دریای سرخ شد. مرکز عملیات تجاری دریانوردی انگلیس اعلام کرد گزارش‌هایی از حمله پهپادی ازسوی یمن در جنوب دریای سرخ دریافت کرده و به کشتی‌های تجاری توصیه کرد از این منطقه دور بمانند.

 معاون استاندار تهران گفت: به دلیل آلودگی هوا کارکنان دستگاه‌های دولتی دارای بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های زمینه‌ای، تنفسی و خودایمنی و خانم‌های باردار در صورت موافقت دستگاه می‌توانند روز دوشنبه از ظرفیت دورکاری استفاده کنند.

 صد و دومین داربی تهران با یک ساعت و ربع تاخیر، یعنی روز پنجشنبه ساعت ۱۶:۱۵ برگزار می‌شود.

 روزنامه یدیعوت آحارنوت به نقل از یک منبع امنیتی نوشت که یک حمله به سرزمین های اشغالی از سمت دریای سرخ خنثی شده است.

 رئیس کل بانک مرکزی گفت: پول‌های ایران در قطر به هیچ وجه قفل نیست و وضعیت و روند ورود ۶ میلیارد دلار به کشور کاملا عادی است و در حال انجام اقدامات مربوطه هستیم.

 رئیس مرکز صنعت خلاق و فرش ایران گفت: در زمینه صادرات صنعت اسباب‌بازی در سال ۱۳۹۹ نزدیک به زیر ۳۰ میلیون دلار بوده است که امروز در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۳۸.۵ میلیون دلار شده است و در سال ۱۴۰۲ نیز رقم بالای ۵۰ میلیون دلار است.

 رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر گفت: طی گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۰، ۶ هزار و ۳۹۸ نفر در تهران بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست دادند.

 رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران گفت: بر اساس اسناد و مستندات ما شاهد مازوت‌سازی در نیروگاه‌های اطراف تهران هستیم‌.

 مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه گفت: در حال‌ حاضر با دستورالعمل ابلاغی از شورای‌عالی امنیت ملی حضور، اسکان و اشتغال اتباع افاغنه در ۱۶ استان کشور ممنوع است. استان‌هایی که به طور کامل برای اقامت شهروندان افغان ممنوع هستند، عبارتند از: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد، گیلان، مازندران، سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان و همدان.

 رئیس‌جمهور فرانسه گفت: اسرائیل اگر به دنبال نابودی حماس است، حتی اگر تا ۱۰ سال دیگر هم به این جنگ ادامه دهد، قادر به تحقق این هدف خود نخواهد بود.